Gratis verzenden*|Voor 17:uur besteld, morgen in huis*|Veilig betalen

Verzenden en retourneren

Verzenden

Verzenden is gratis voor artikelen uit de nieuwe collectie. Is een item afgeprijsd, dan vragen we hier de standaard tarieven voor die PostNL hanteert.

Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. Wanneer een artikel op voorraad is en de bestelling betaald is, verzenden wij deze bestelling doorgaans binnen 24 uur. Voor 17.00 uur besteld, dezelfde dag op de post! Genoemde levertijd geldt slechts als indicatie en geldt nimmer als fatale termijn. Janice kan nadere informatie omtrent levertijden vermelden op de internetsite of op andere wijze schriftelijk kenbaar maken. Dergelijke informatie heeft slechts een indicatief karakter.

Leveringen vinden plaats op het door de Koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres. Bij betaling met behulp van een credit card dient Janice de eisen in acht te nemen zoals die door dergelijke kaartuitgevers aan de plaats van levering worden gesteld. Een en ander zal tijdig kenbaar worden gemaakt aan de Koper.

Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd gaat het risico waar het deze producten betreft, over op de Koper. Deze risicoregeling geldt alleen indien het totaal van de bestelling niet hoger is dan € 5445,36. Bij hogere bedragen gaat het risico over op de Koper op het moment dat de bestelling aan de vervoerder is afgegeven.

Kortingen en Kortingscodes

Mocht u bij ons iets online bestellen, is het helaas niet mogelijk meerdere kortingen en kortingscodes met elkaar te combineren. Daarnaast vervalt “gratis verzenden” bij afgeprijsde artikelen. Zodra er een korting of kortingscode aan bod komt, zijn de verzendkosten voor de koper.

Ruilen

Het is voor JANICE belangrijk een goede service te hebben en klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom kunt u bij ons gratis ruilen, u stuurt het pakket op eigen kosten naar ons terug en wij verzenden op onze kosten het nieuwe artikel naar u. Het enige wat wij van u vragen, is het artikel in de oorspronkelijke staat van ontvangst naar ons terug stuurt. Wij controleren de goederen altijd voor verzending en gaan bij ons alleen maar in perfecte staat de deur uit, om u een perfect artikel te leveren.
We proberen het artikel zo duidelijk mogelijk te fotograferen, maar mocht het bij ontvangst toch iets te groot of te klein uitvallen kunt u het pakket retour zenden en zullen wij het nieuwe artikel op onze kosten uw kant op doen komen. U heeft bij het plaatsen van uw bestelling een track & trace mail ontvangen van uw bestelling. Goederen die in de uitverkoop gekocht zijn, kunnen bij ons alleen geruild worden.

Mocht u niet meteen kunnen ruilen, ontvangt u van ons een kortingscode met een tegoed, welke gelijk staat aan het georderde bedrag van de sale artikelen. Deze Tegoedbon blijft onbeperkt geldig en komt niet te vervallen door het orderen van nieuwe artikelen. Artikelen uit de SALE kunnen slechts alleen geruild worden!

Retourneren

We hebben heel lang nagedacht hoe we ons retour beleid gingen aanpakken. We zijn een sustainable bedrijf, die de aanpak van alles in het bedrijf duurzaam aanpakt. Ieder aspect wat we bedenken in het bedrijf doen we vanuit een goed en groen hart, zo dus ook de retouren!
We krijgen wel eens de vraag waarom we niet gratis retourneren en dat willen we u dan hier uitgebreid uitleggen:

Als we kijken naar alle grote bedrijven die gratis heen -en retourverzendingen aanbieden, zien we dat ze een enorm hoog retour percentage hebben, vaak boven de 50%! Dus 1 op de 2 pakketjes die zorgvuldig ingepakt worden, waar inpakpapier, stikkers, plastic, een bedankkaartje, verzenddoos, tape en verzend stikker voor gemaakt wordt…komt terug.

Meer dan de helft van ALLES wat nodig is om dat pakketje met een mooie beleving bij de consument binnen te laten komen, wordt voor niets geproduceerd en wordt zo maar zonder pardon weggegooid…laat staan de vervuiling die plaats vindt door de transportbedrijven die alle pakjes maar heen en weer blijven rijden!

Wij hebben een aantal jaar geleden een test gedaan, namelijk 3 maanden gratis retourneren en drie maanden de mensen zelfde retourkosten laten betalen. Het gevolg was dat we tijdens het gratis retourneren meer bestellingen hadden, dat wel, maar schoot het retour percentage door naar 53%! Toen we daarna weer de retourkosten voor de klant zelf instelden, zagen we een lichte daling in de bestelling aantallen, maar daalde de retouren van 53% naar 17%!

Net zo zeer als dat wij heel bewust kiezen voor onze productie partners, de materialen en rest van onze duurzame beslissingen, willen we deze lijn dus doortrekken en hopen we dat jullie deze begrijpen. Als je dus een bestelling maakt op deze leuke site, dan is die bestelling ook bewust…en daar houden we van!
Wij hopen op jullie begrip.

De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Ten aanzien van producten die zijn gekocht in een fysieke vestiging van Janice geldt dat ruilen is toegestaan binnen 7 dagen na levering bij Janice. Ruilen is uitsluitend mogelijk onder overlegging van de originele factuur. Goederen die met korting gekocht zijn, of in de uitverkoopt, kunnen alleen geruild worden of zullen worden vergoed in de vorm van een tegoedbon die u op zowel nieuwe collectie als sale artikelen kunt inwisselen. Op dit bedrag blijven dan ook de geldenden voorwaarden geldig, die met de sale artikelen verbonden zijn.

Artikelen in een zo origineel oorspronkelijk als mogelijke staat en verpakking, kunnen altijd geruild of geretourneerd worden binnen 7 dagen na ontvangst van de bestelling.

Retourformulier

  • U kunt hier het wettelijk vastgestelde modelformulier downloaden.
  • U kunt dit formulier gebruiken om binnen 7 dagen van de koop af te zien door dit per e-mail of post naar ons toe te zenden. Wij zullen u de ontvangst per mail bevestigen.
  • Na de melding heeft u 7 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
  • Zodra het product door ons terug is ontvangen of u kunt aantonen dat u het product retour heeft gezonden wordt het bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na herroeping naar u teruggestort, op dezelfde manier als u aan ons betaald heeft.
    Het product zal bij retour ontvangst door ons gecontroleerd worden, of het in dezelfde hoedanigheid terug is ontvangen dan dat wij het verzonden hebben. Mocht de bestelling gedragen, defect retour komen en kunnen wij aantonen dat het gebruikt dan wel gedragen is, zullen we het geretourneerde niet accepteren, dit om u te garanderen dat het product wat u besteld ook een nieuw product is. Daarnaast controleren wij de items ook op geuren. Bij overmatige parfum, deo of lichaamsgeuren kunnen we het item ook niet als retour accepteren. Net zo min als dat u een nieuw items zonder defect of geur wilt ontvangen, wensen wij dat al onze klanten toe.
  • Indien u meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of u het wilt houden), en hierdoor schade aan het product ontstaat, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in de winkel ook mogelijk is. Goederen die wij retour ontvangen waarbij gebruikssporen zijn vastgesteld, zullen niet aanvaard worden. Goederen die bij ons het magazijn verlaten, worden door ons geïnspecteerd, zo ook wanneer ze retour komen.
  • Mocht u een SALE artikel kiezen, dan kunt u deze slechts ruilen. Verzendkosten bij SALE artikelen zijn altijd, heen en weer, voor eigen rekening.