Duurzaam en sustainable collectie|persoonlijke styling & maat advies*|Gratis verzenden vanaf €100

Verzenden en retourneren

Verzenden

We zijn heel trots te vermelden dat we sinds 1 maart 2021 samenwerken met Budbee. Net als Janice, werkt Budbee duurzaam. Niet omdat dat trendy is, maar omdat het een investering is voor onze toekomst.

Budbee is de groenste last-mile speler op de Europese markt. Ze proberen zichzelf continu te verbeteren door middel van nieuwe, innovatieve oplossingen voor zowel alle klanten en partners, als de planeet. Om hun ambitieuze doelen te halen, zijn ze bereid om hogere kosten op zich te nemen die duurzaamheid op de langere termijn bevorderen. Denk aan investeringen in cargofietsen, elektrische voertuigen of het bouwen van fossielvrije tankstations en groene distributiecentra.

Sinds het begin compenseert Budbee de uitstoot voor alle bezorgingen. Toch vinden ze dit niet goed genoeg voor de langere termijn. Budbee gelooft heilig in technologische innovatie en de rol die dit speelt in het creëeren van zakelijke kansen en als tool voor een betere en duurzame wereld. Sinds hun aller-eerste bezorging zetten ze elke dag belangrijke stappen richting een duurzame toekomst.

Bij Janice doen we er alles aan om de klant een positieve klantbeleving te geven, van het eerste contact moment, tot het openen van het pakketje. Daar hoort natuurlijk ook een goede transport-partner bij die op dezelfde warme en klantvriendelijke manier werkt. Zo blijft de klanten reis van A tot Z overal gelijk.

Vanaf het moment dat je pakket door Budbee in ontvangst genomen wordt, wordt je op de hoogte gehouden waar je pakket precies is, en hoe laat het bezorgd wordt. Download je de app gebeurt dit via push-notificaties, doe je dat niet gaat het via de mail en berichten. Je kunt het vergelijken met het bestellen van je Uber-chauffeur.

De bestellingen via Budbee worden binnen 1-4 werkdagen bezorgd:
Budbee levert dinsdag avond en vrijdag avond bij jou thuis.
Bestel je van dinsdag 11.00uur tot vrijdag ochtend 09.00uur, dan ontvang je je pakket vrijdag avond tussen 17.00uur en 22.00uur.
Bestel je van vrijdag 11.00 uur tot dinsdag ochtend 09.00 uur, ontvang je je pakket dinsdag avond tussen 17.00uur en 22.00uur.

 

Besteld op Levering Budbee  Levering DHL Nederland Levering DHL Buitenland 
Maandag
Budbee Dinsdagavond
DHL voor 16.00 Dinsdag Woensdag
DHL na 16.00 Woensdag Donderdag
Dinsdag
Budbee voor 10.00 Dinsdagavond
Budbee na 10.00 Vrijdagavond
DHL voor 16.00 Woensdag Donderdag
DHL na 16.00 Donderdag Vrijdag
Woensdag
Budbee Vrijdagavond
DHL voor 16.00 Donderdag Vrijdag
DHL na 16.00 Vrijdag Zaterdag
Donderdag
Budbee Vrijdagavond
DHL voor 16.00 Vrijdag Zaterdag
DHL na 16.00 Zaterdag Maandag
Vrijdag
Budbee voor 10.00 Vrijdagavond
Budbee na 10.00 Dinsdagavond
DHL voor 16.00 Zaterdag Maandag
DHL na 16.00 Dinsdag Dinsdag
Zaterdag
Budbee Dinsdagavond
DHL Dinsdag Woensdag
Zondag
Budbee Dinsdagavond
DHL Dinsdag Woensdag

Budbee is sinds 2017 een nieuwe speler en moet concurreren met alle grote gevestigde bedrijven, je kunt dit ook vergelijken met onze positie. Sinds 2018 vallen we op en mogen we concurreren met alle grote andere merken. Deze zelfde positie, de overeenkomsten en de jonge gedrevenheid voelt als verbondenheid. Dit in combinatie met hun duurzame instelling, maakte de keuze voor Budbee niet alleen heel makkelijk, maar ook een noodzaak.

We hopen dat jullie net zo blij zullen zijn Budbee, als wij dat zijn!

Je kunt sinds April 2021 ook nog kiezen voor DHL Parcel, ‘s werelds grootste logistieke bedrijf. Profiteer van haar uitgebreide bronnen en koopkracht, grote investeringen in supply chain-technologie en wereldwijde bereik. DHL biedt een hoogwaardige en innovatieve service. Bestel je met DHL, dan wordt je pakket binnen 1-2 werkdagen overdag bij je geleverd.

Verzenden is gratis bij besteding vanaf 100€. Voor bestellingen onder de €100 rekenen we bij zowel Budbee als DHL Parcel €4,95. Bestellingen worden zo snel mogelijk afgehandeld. Wanneer een artikel op voorraad is en de bestelling betaald is, verwerken wij deze bestelling doorgaans binnen 24 uur.
Een pakket van DHL ontvang je binnen 2 werkdagen na bestelling.

Leveringsmoment

Zodra je bestelling door ons is binnengekomen, krijg je van ons meteen een mail met het geschatte levermoment. Voor 99% van de gevallen klopt dit, maar er kan altijd iets kleins tussenkomen. Vanaf het moment dat je bestelling is ingepakt en verwerkt, krijg je van ons ook meteen een factuur verzonden.

Leveringen vinden plaats op het door de Koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres. Bij betaling met behulp van een credit card dient Janice de eisen in acht te nemen zoals die door dergelijke kaartuitgevers aan de plaats van levering worden gesteld. Een en ander zal tijdig kenbaar worden gemaakt aan de Koper.

Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd gaat het risico waar het deze producten betreft, over op de Koper. Deze risicoregeling geldt alleen indien het totaal van de bestelling niet hoger is dan € 5445,36. Bij hogere bedragen gaat het risico over op de Koper op het moment dat de bestelling aan de vervoerder is afgegeven.

Kortingen en Kortingscodes

Mocht u bij ons iets online bestellen, is het helaas niet mogelijk meerdere kortingen en kortingscodes met elkaar te combineren.

Ruilen

Het is voor Janice belangrijk een goede service te hebben en klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom kunt u bij ons een item uit de nieuwe collectie gratis ruilen, u stuurt het pakket op eigen kosten naar ons terug en wij verzenden op onze kosten het nieuwe artikel weer naar u. Het enige wat wij van u vragen, is het artikel in de oorspronkelijke staat van ontvangst naar ons terug stuurt met een retourformulier. Geef op dit formulier aan welke items en maten u als ruiling wilt ontvangen, zo kunnen we de ruiling zo snel mogelijk verwerken.

Wij controleren de goederen altijd voor verzending en gaan bij ons alleen maar in perfecte staat de deur uit, om u een perfect artikel te leveren.
We proberen het artikel zo duidelijk mogelijk te fotograferen, maar mocht het bij ontvangst toch iets te groot of te klein uitvallen kunt u het pakket retour zenden en zullen wij het nieuwe artikel op onze kosten uw kant op doen komen. U krijgt bij het plaatsen van uw bestelling een een bevestigingsmail van ons over uw bestelling. Vanaf het moment dat wij de order gaan verwerken, wordt u constant door Budbee op de hoogte gehouden waar uw pakketje verblijft vanaf het moment dat zij uw bestelling in ontvangst hebben genomen.
Goederen die in de uitverkoop gekocht zijn, kunnen bij ons alleen geruild worden.

Mocht u niet meteen kunnen ruilen, ontvangt u van ons een kortingscode met een tegoed, welke gelijk staat aan het georderde bedrag van de sale artikelen. Deze Tegoedbon blijft onbeperkt geldig en komt niet te vervallen door het orderen van nieuwe artikelen. Artikelen uit de SALE kunnen slechts alleen geruild worden!

Wil je een pakketje ruilen of retourneren?
Stuur dit dan naar het volgende adres:

JANICE
De Grote Elst 68
5246 JR Rosmalen

Retourneren

We hebben heel lang nagedacht hoe we ons retour beleid gingen aanpakken. We zijn een sustainable bedrijf, die de aanpak van alles in het bedrijf duurzaam aanpakt. Ieder aspect wat we bedenken in het bedrijf doen we vanuit een goed en groen hart, zo dus ook de retouren!
Retourneren is altijd op kosten van de klant, maar als compensatie krijg je van ons dan een stoptegoed te waarde van €7,50 die je kunt gebruiken voor een volgende bestelling. Zo retourneer je eigenlijk toch weer gratis!

We krijgen wel eens de vraag waarom we voor dit retourbeleid kiezen:

Als we kijken naar alle grote bedrijven die gratis heen -en retourverzendingen aanbieden, zien we dat ze een enorm hoog retour percentage hebben, vaak boven de 50%! Dus 1 op de 2 pakketjes die zorgvuldig ingepakt worden, waar inpakpapier, stikkers, plastic, een bedankkaartje, verzenddoos, tape en verzend stikker voor gemaakt wordt…komt terug.

Meer dan de helft van alles wat nodig is om dat pakketje met een mooie beleving bij de consument binnen te laten komen, wordt voor niets geproduceerd en wordt zo maar zonder pardon weggegooid…laat staan de vervuiling die plaats vindt door de transportbedrijven die alle pakjes maar heen en weer blijven rijden!

Wij hebben een aantal jaar geleden een test gedaan, namelijk 3 maanden gratis retourneren en drie maanden de mensen zelfde retourkosten laten betalen. Het gevolg was dat we tijdens het gratis retourneren meer bestellingen hadden, dat wel, maar schoot het retour percentage door naar 53%! Toen we daarna weer de retourkosten voor de klant zelf instelden, zagen we een lichte daling in de bestelling aantallen, maar daalde de retouren van 53% naar 17%!

Net zo zeer als dat wij heel bewust kiezen voor onze productie partners, de materialen en rest van onze duurzame beslissingen, willen we deze lijn dus doortrekken en hopen we dat jullie deze begrijpen. Als je dus een bestelling maakt op deze leuke site, dan is die bestelling ook bewust…en daar houden we van!
Wij hopen op jullie begrip.

Wil je een pakket retourneren? We vragen je dan je bestelling netjes in originele verpakking MET retourformulier terug te sturen. Zo blijft niet alleen het item zijn schoonheid bewaren, maar kunnen we ook snel je retour verwerken.

De koper krijgt, bij het retourneren van een item uit de nieuwe collectie, van ons een tegoedbon voor de verzendkosten die bij een volgende bestelling ingewisseld kan worden. Deze geldt dan als een korting op uw volgende aankoop, dit als extra service naar u toe.

De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Ten aanzien van producten die zijn gekocht in een fysieke vestiging van Janice geldt dat ruilen is toegestaan binnen 7 dagen na levering bij Janice. Ruilen is uitsluitend mogelijk onder overlegging van het retourfomulier. Goederen die met korting gekocht zijn, of in de uitverkoopt, kunnen alleen geruild worden of zullen worden vergoed in de vorm van een tegoedbon die u op zowel nieuwe collectie als sale artikelen kunt inwisselen. Op dit bedrag blijven dan ook de geldenden voorwaarden geldig, die met de sale artikelen verbonden zijn.

Artikelen in een zo origineel oorspronkelijk als mogelijke staat en verpakking, kunnen altijd geruild of geretourneerd worden binnen 7 dagen na ontvangst van de bestelling. Mocht u bij uw bestelling een give-away hebben ontvangen en stuurt u het pakketje terug, stuurt u het cadeautje mee retour. Mocht u de give-away te leuk vinden ( wat wij natuurlijk hopen!) en besluiten deze te houden, zullen we de waarde van de give-away verrekenen met het terug te storten bedrag.

Retourformulier

  • U kunt hier het wettelijk vastgestelde modelformulier downloaden.
  • U kunt dit formulier gebruiken om binnen 7 dagen na ontvangst van je items uit de nieuwe collectie af te zien door dit per e-mail of post naar ons toe te zenden. Voeg het retourformulier toe aan je pakketje dat je terug stuurt.Zonder retourformulier kunnen wij het pakket niet verwerken. Verzendkosten voor het retourneren van een product zijn altijd voor eigen kosten. Wij zullen u de ontvangst per mail bevestigen.
  • Na de melding heeft u 7 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
  • Zodra het product door ons terug is ontvangen of u kunt aantonen dat u het product retour heeft gezonden wordt het bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na herroeping naar u teruggestort, op dezelfde manier als u aan ons betaald heeft.
    Het product zal bij retour ontvangst door ons gecontroleerd worden, of het in dezelfde hoedanigheid terug is ontvangen dan dat wij het verzonden hebben. Mocht de bestelling gedragen, defect retour komen en kunnen wij aantonen dat het gebruikt dan wel gedragen is, zullen we het geretourneerde niet accepteren, dit om u te garanderen dat het product wat u besteld ook een nieuw product is. Daarnaast controleren wij de items ook op geuren. Bij overmatige parfum, deo of lichaamsgeuren kunnen we het item ook niet als retour accepteren. Net zo min als dat u een nieuw items zonder defect of geur wilt ontvangen, wensen wij dat al onze klanten toe.
  • Indien u meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of u het wilt houden), en hierdoor schade aan het product ontstaat, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in de winkel ook mogelijk is. Goederen die wij retour ontvangen waarbij gebruikssporen zijn vastgesteld, zullen niet aanvaard worden. Goederen die bij ons het magazijn verlaten, worden door ons geïnspecteerd, zo ook wanneer ze retour komen.
  • Mocht u een sale artikel kiezen, dan kunt u deze slechts ruilen. Verzendkosten bij sale artikelen zijn altijd, heen en weer, voor eigen rekening.
Chat openen