Ruilen en retourneren

Sinds dit seizoen kun je heel makkelijk ruilen en retourneren bij JANICE.
Maak een account aan op het moment van je aankoop. Hierin staan dan al je gegevens en aankopen genoteerd. Wil je kunnen ruilen of retourneren moet je een account hebben aangemaakt. Daarnaast spaar je in jouw account punten voor korting!

Zonder je ruiling vooraf aangemeld te hebben, kunnen wij je pakket niet verwerken!

Hoe moet je ruilen?

– Log in op je account
– Ga naar “Mijn Bestellingen”
– Click naast je bestelling “Ruiling” aan
– Vink het product aan dat je wilt ruilen
– Druk op de zwarte knop die er onder staat “ruil hier je product”
– Selecteer je nieuwe product en druk op “zie je ruiling”
– Als de ruiling akkoord is, druk je op de knop “aanvraag indienen”

Hierna ontvang je van ons een mail met de bevestiging van de aanvraag. Binnen 48 uur zullen we je aanvraag verwerken. Zodra goedgekeurd ontvang je van ons meteen een mail. Na ontvangst van jouw pakket, zullen we je nieuwe bestelling, na voldaan eventuele bijbetaling, meteen opsturen. Zorg er voor dat de kleding ongedragen is en schoon wordt geretourneerd. Kleding die niet schoon bij ons terug komt, kunnen we niet verwerken. Dit geldt ook voor klachten en ruilingen.

Bij een duurder product ontvang je dus nog een extra mail met betaallink, kies je een product van de zelfde prijs blijft alles het zelfde. Kies je een goedkoper product, kun je bij de nieuwe collectie kiezen het verschil te laten terug storten of om te laten zetten naar digitaal shoptegoed. Digitaal shoptegoed krijg je ook bij sale dat je wilt ruilen en blijft blijft onbeperkt geldig en komt niet te vervallen door het orderen van nieuwe artikelen.

Hoe moet je retourneren?

– Log in op je account
– Ga naar “Mijn Bestellingen”
– Click naast je bestelling “Retour aanvragen” aan
– Vink het product aan dat je wilt retourneren
– Geef de reden aan waarom je wilt retourneren
– Druk op de knop “retour aanvraag indienen”

Je ontvangt van ons meteen een mail dat we je retour aanvraag hebben ontvangen. Deze proberen we binnen 48 uur te verwerken, waarna je een nieuwe mail krijgt met het adres waar je het pakket plus ruil-retour formulier in originele verpakking naar toe mag sturen. Ook je retour moet aangemeld worden. Zonder je retour aangemeld te hebben, kunnen we deze niet verwerken!

Wil je een pakketje ruilen of retourneren?
Stuur dit dan in originele verpakking (op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag) plus retourformulier naar het volgende adres:

JANICE
De Kleine Elst 45
5246 JK Rosmalen

Retourneren

Retourneren is altijd op kosten van de klant, maar als compensatie krijg je van ons dan een shoptegoed te waarde van €4,95 als je een item uit de nieuwe collectie retourneert. Dit shoptegoed kun je dan weer gebruiken voor een volgende bestelling. Zo retourneer je eigenlijk toch weer gratis!

  • Meld je retour aan en wacht op de bevestiging.
  • Je kunt dit formulier gebruiken om binnen 14 dagen na ontvangst van je items uit de nieuwe collectie af te zien door dit per e-mail naar ons toe te zenden. Voeg het retourformulier toe aan je pakketje dat je terug stuurt. Zonder ingevuld retourformulier kunnen wij het pakket niet verwerken. Verzendkosten voor het retourneren van een product zijn altijd voor eigen kosten. Na verwerking van je retour, ontvang je van ons een email.
  • Zodra het product door ons terug is ontvangen zullen wij je retour binnen 2 werkdagen proberen te verwerken en afhandelen conform onze voorwaarden. We storten het terug op dezelfde manier dat je betaald hebt, ruilen het voor je gewenste artikel of storten je tegoed in jouw digitale wallet.
    Het product zal bij retour ontvangst door ons gecontroleerd worden, of het in dezelfde hoedanigheid terug is ontvangen dan dat wij het verzonden hebben. Mocht de bestelling gedragen, defect retour komen en kunnen wij aantonen dat het gebruikt dan wel gedragen is, zullen we het geretourneerde niet accepteren, dit om te garanderen dat het product wat jij besteld ook een nieuw product is. Daarnaast controleren wij de items ook op geuren. Bij overmatige parfum, deo of lichaamsgeuren kunnen we het item ook niet als retour accepteren. Net zo min als dat u een nieuw items zonder defect of geur wilt ontvangen, wensen wij dat al onze klanten toe.
  • Indien je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of u het wilt houden), en hierdoor schade aan het product ontstaat, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. Je mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in de winkel ook mogelijk is. Goederen die wij retour ontvangen waarbij gebruikssporen zijn vastgesteld, zullen niet aanvaard worden. Goederen die bij ons het magazijn verlaten, worden door ons geïnspecteerd, zo ook wanneer ze retour komen.
  • Mocht je een sale artikel kiezen, dan kunt u deze slechts ruilen. Retourkosten bij sale artikelen zijn altijd, voor eigen rekening. Kun je niet ruilen, storten we het in je digitale wallet die je dan voor je volgende bestelling kunt gebruiken. Digitale tegoeden kunnen alleen online ingezet worden en gelden niet als betalingsmiddel in de winkel.
  • Artikelen uit de SALE kunnen slechts alleen geruild worden of je krijgt een shoptegoed. Oplopende kortingen worden niet vergoed, en bij ruilen bij oplopende kortingen wordt een product geruild, geen aanvullende vergoeding voldaan. Items vanaf 60% korting kunnen niet worden geruild of geretourneerd. Items gekocht met de welkoms korting vallen niet onder sale en kunnen geretourneerd worden.
  • Items niet geretourneerd in originele verpakking en doos, kunnen niet worden verwerkt.
  • Stuur je pakket terug op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag…zo kan het niet per ongeluk op zaterdag aangeboden worden als we gesloten zijn.

De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Ten aanzien van producten die zijn gekocht in een fysieke vestiging van Janice geldt dat ruilen is toegestaan binnen 14 dagen na levering bij Janice. Ruilen is uitsluitend mogelijk onder overlegging van het retourfomulier. Goederen die met korting gekocht zijn, of in de uitverkoop, kunnen alleen geruild worden of zullen worden vergoed in de vorm van een tegoedbon die u op zowel nieuwe collectie als sale artikelen kunt inwisselen. Op dit bedrag blijven dan ook de geldenden voorwaarden geldig, die met de sale artikelen verbonden zijn.

Alleen artikelen in de origineel oorspronkelijk als mogelijke staat en verpakking, kunnen geruild of geretourneerd. Verplicht is het ruil-retour formulier toe te voegen. Bestellingen die niet in beschermde en originele verpakking geretourneerd worden, zullen niet worden geaccepteerd. Mocht je bij jouw bestelling een give-away hebben ontvangen en stuur je het pakketje terug, stuurt u het cadeautje mee retour. Mocht u de give-away te leuk vinden ( wat wij natuurlijk hopen!) en besluiten deze te houden, zullen we de waarde van de give-away verrekenen met het terug te storten bedrag.

Afhandeling van je retour

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen het aankoopbedrag aan je terug betalen. De terugbetaling doen we via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.

Verkeren de producten niet in nieuwe staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in de onze online shop, dan nemen we contact met op over de afhandeling. In dit geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals eerder beschreven.

X