showroom-janice-hq

THE BRAND

& FOUNDERS

JANICE…passie, details, positiviteit, fun en kwaliteit. Nu we deze tekst schrijven weten we niet of deze tekst geschreven moet worden in derde persoon, of dat deze vanuit ons zelf moet komen. Aangezien we alles met ons onderbuik gevoel doen, niet houden van flauwekul en up-schmuck, gaan we er voor dat de Founders-pagina vanuit onze eigen stem op papier gaan zetten…

Het label JANICE bestaat al bijna 15 jaar, maar sinds 4,5 jaar doen we het samen. 1 februari 2018 kwam Andy bij het bedrijf. Mijn 15 jaar ervaring als ontwerper en zijn bijna 30 jaar retail ervaring kwamen samen en brengen het bedrijf waar we nu zijn.

Als we een gemene deler hebben, dan is het wel dat we overdreven gedreven passie hebben voor damesmode. Als koppel gaat het 7 dagen in de week, 24 uur per dag over collecties. Inspiratie krijg je de hele dag, overal…als je je ogen maar open houdt.

Toen we februari 2018 het schip samen gingen varen zijn we de koers gaan bijstellen. Wie waren we, waar stond JANICE voor, wie willen we gaan kleden, waar willen we naar toe en hoe komen we daar. Deze reis gingen we samen aan met Stephan van de Kimmenade, creative director van het bedrijf We Are Someone. In deze reis hadden we iemand nodig die ons kon pin-pointen, die kon samenvatten waar we voor stonden, wat onze waardes waren en hoe dit vooral allemaal uitbaar te maken. Stephan had al heel snel door dat het voor ons een speeltuin moest zijn, waarin alles mogelijk is, maar we vooral de ander willen laten stralen in onze creaties.

janice-showroom-hq

JANICE & Andy

Als de founders van het merk zijn we ons bewust van iedere keuze die we maken. Niet alleen in de collectie die we ontwerpen, maar ook in de footprint die we er in de wereld mee achter laten. Alles wat we doen is bedacht, alles is overwogen.

Duurzame aanpak en productie

Voordat duurzaamheid en sustainability trend woorden waren en hip, hebben wij altijd al bewust geproduceerd. Voor ons is het altijd de enige optie en mogelijkheid geweest zo duurzaam mogelijk te produceren.

Duurzaam werken kan op meerdere manieren. Werk je dicht bij huis, is er rest afval of zorg je dat er geen rest afval is. Hergebruik je materialen, scheid je het productie afval, vervoer je in plastic dat biologisch afbreekbaar is, etc…
Voor ons zijn deze punten onze standaard, vanzelfsprekend, maar willen we de focus ook leggen op een aantal andere punten:

  • We kunnen in eerste instantie alleen maar mooie producten maken als we de mooiste materialen zoeken om mee te werken. Zo zoeken we de fijnste viscose, de zachtste wol, de rijkste leer kwaliteiten, luxe zijde en stretch denim voor de spijkerbroeken. Niets dan het beste is goed genoeg voor jullie…en dan heb je er ook lang plezier van. Geen fast fashion maar slow-fashion;
  • De mensen die het maken moeten onder fijne omstandigheden werken, met normale werktijden en voor een goed salaris. Als wij hen die het maken goed belonen, zullen ze er ook voor zorgen dat we de mooiste items krijgen. We geloven in een eerlijke verdeling en dat iedereen dat gene mag krijgen wat ze ook verdienen.
Janice-persfoto-mode

JANICE de modeontwerper

De fascinatie voor kleding komt bij JANICE van thuis uit. Zijn oma was  een unieke, typische, stylish dames met een sterke karakteristieke manier van leven. Een dame die deed waar ze zin in had en zich daar ook naar kleedde. Nu nog weten mensen precies wie Enny Manola was als JANICE praat over zijn oma.

Zijn moeder wist zich echter niet te kleden, en om haar toch mooi te laten wezen en te laten stralen, ging JANICE zich bemoeien met haar garderobe. Toen hij zag wat voor complimenten zij kreeg, maar vooral wat die complimenten met haar deden, wist hij wat hij wilde worden: Modeontwerper!

Andy loves fashion

Kind van retailers, ontwierp Andy al zijn eigen kleding in het atelier van zijn ouders. De tekeningen die hij maakte en de stof die hij zelf op de markt kocht, kwamen via de coupeuses van zijn ouders tot leven.
Ook zijn oma nam hem mee winkelen, of het nu voor haar zelf was, of voor hem…het gevoel voor mode zat er al jong in.

Na bijna 30 jaar in winkels te hebben gewerkt was het tijd voor wat anders en wilde hij alles wat hij geleerd had gaan inzetten en de krachten bundelen met JANICE. Hij wilde dat de retailers een eerlijke leverancier kregen, en zorgen dat klanten konden rekenen op een merk dat rijke basics leverde, stond voor fun, keypieces en kwaliteit.
JANICE 2.0 was geboren en bijna 5 jaar later zijn we waar we nu zijn.
De grootste dromen hadden niet kunnen bedenken dat we zijn waar we nu zijn. Het wil niet zeggen dat hard werken altijd loont, maar als je doorzet, kan het iets worden. We genieten enorm van de leuke berichten en mails die we ontvangen als mensen hun kleding ontvangen…en daar doen we het voor!

Kwaliteit van JANICE

De items die we maken kiezen we uit op kwaliteit, hoe het aanvoelt, maar ook het gevoel wat het kledingstuk teweeg brengt bij die die het aantrekt en draagt. Het moet je vertrouwen geven, je laten stralen en kracht geven wanneer je het nodig hebt. Hoe leuk is het als je een sollicitatie hebt en je een prachtig dames pak aan hebt. Of wat dacht je van een mooie jurk die je op een zomer avond aantrekt naar de eerste date. De juiste look kan de beste versie van jezelf weergeven…en als we je daar een beetje mee kunnen helpen, it would be great! Dit alles kan alleen bereikt worden met de mooiste kwaliteit.

Kwaliteit stoffen van JANICE

Om dit alles te bereiken werken we alleen met de mooiste stoffen. Voor blouses en jurken gebruiken we alleen natuurlijke stoffen als viscose, zijde en katoen. Voor jassen gebruiken we leer, wol, mix kwaliteiten en katoen. Voor ons knitwear werken we alleen met wol kwaliteiten die anti allergeen en heel zacht zijn. Cashmere, Baby Alpaca, fijne merino wol en katoen of viscose. De dames pakken maken we van een rijke crepe, viscose mix kwaliteiten of katoen. Onze jeans en denim kleding wordt gemaakt van zorgvuldig gekozen denim doeken met stretch. Niet iedere kwaliteit is passen voor elke model. Voor onze leren items werken we alleen met het mooiste leer…niets dan het beste is goed genoeg voor onze collectie.

Daarnaast zoeken we voor ieder product de beste fabrikant zodat we de items ook laten maken door specialisten. Familiebedrijven en vakkundige mensen die met liefde voor JANICE de mooiste items maken.

Andy-wijnen-mode

Fun met JANICE

Een van de andere kernwaardes waar we mee werken is, het leveren de collectie moet een speeltuin zijn. In alle vrijheid moet er gecreëerd kunnen worden. Beperkingen zijn er niet, alles is mogelijk. Daarnaast moeten we het leven niet te serieus nemen, in alles wat we doen moet het fun blijven.

De passie van JANICE

In alles wat we doen, gaat alles met volle passie. Gedreven als een malle zijn we iedere dag bezig met de collectie. De hele dag nemen we alles als een spons op en verwerken we onze beelden in de collectie. Passie en gedrevenheid dekken eigenlijk niet de lading van onze obsessie met mode en kleding. Wij zijn net 2 kleine kinderen in de grootste speelgoed winkel die alles kunnen maken wat ze maar willen.

Details

De details die wij in onze kleding stoppen, wordt door veel dames goed ontvangen. Van luxe logo knopen tot een rijke geprinte voering met stretch. De manier waarop we iets laten afwerken en de stiksels die we gebruiken. Wat dacht je van de unieke labels en de uitgebreide was etiketten. Welke kleur en kwaliteit leren voering er in een schoen moet zitten tot de afwerking van de riemen. De details die wij in JANICE stoppen, maakt het verschil.

Positiviteit

Als je positiviteit uitstraalt en geeft, krijg je zelf net zo veel goeds terug. Wij geloven er heilig in dat, wat je geeft, terug komt op je pad. Als wij er aan mee kunnen werken dat jij de beste versie van jezelf kan zijn, dat jij je goed voelt en positief gestemd bent, dan is onze missie geslaagd en hopen we dat onze sparkles een beetje zijn overgevlogen naar jou!

showroom-founders-janice
X